Nieuws
22 februari 2019

Vooral kleine webshops de dupe van formjacking

De websites van kleine en middelgrote retailers vormen relatief vaak het doelwit van formjacking. Daarbij voegen cybercriminelen code aan webformulieren op sites toe, waarmee ze de betaalgegevens van klanten stelen. Maandelijks saboteren ze zo wereldwijd ongeveer 4800 websites, blijkt uit onderzoek van Symantec.

Formjacking komt ook voor bij grote websites. Zo kregen Ticketmaster en British Airways er de afgelopen tijd mee te maken. Terwijl deze incidenten veel media-aandacht ontvangen, gebeurt de meeste formjacking juist bij kleinere retailers, aldus Symantec. De leverancier wijt de toename van formjacking voornamelijk aan het feit dat andere soorten cyberaanval, zoals ransomware en cryptojacking, minder lucratief worden.

Het is voor consumenten bijna onmogelijk om te achterhalen dat ze een besmette website bezoeken. Daardoor zijn hun persoonlijke en financiële informatie vatbaar voor identiteitsfraude, waarschuwt het bedrijf.

Lees verder >>

FacebookTwitterLinkedinMailPrint

Lees ook

ICT vacatures
Hoofdmediapartner

Computable

Mediapartners