Seminar
do 1 november | 13:00 - 13:45
Theater 15 Powered by Computable

Blockchain...? Wat als de techniek je visie in de steek laat?

Hoe verwijder je persoonlijke data uit een blockchain? Wat kun je doen met 100.000.000 datatransacties per dag? Waarom klopt de documentatie nog niet? Data heet intrinsieke waarde, maar wat is de monetaire waarde?

Het zijn belangrijke vragen die Tim Geenen, oprichter van Faktor, een platform voor de digitale advertentie sector waarin consumenten en privacy centraal staan, stelden toen hij met blockchain aan de gang ging.

Geenen: '2017 begon goed voor ons: Decentralisatie, distributie, smart contracts, ICO. De ingrediënten die we nodig hadden om onze visie: 'consumenten inzicht en controle geven over data', werden steeds concreter. Maar, toen leerden we wat we niet wilden weten. De deadline voor GDPR naderde en we moesten snel live...'

Geenen deelt in zijn presentatie welke afwegingen zijn team maakte rondom de inzet van blockchain.
Data Science & Management
Digital Transformation
Privacy, Governance & Risk Management
Spreker
Tim Geenen
Tim Geenen
CEO & Founder, Faktor B.V.
Tim Geenen is de CEO en oprichter van Faktor, een consumer centric privacy technologie platform voor de digitale advertentie sector. Hiervoor vervulde hij leadership rollen bij Bannerconnect (GroupM) en Improve Digital, waar hij verantwoordelijk was voor strategie, innovatie en partnerships. Momenteel is hij bestuurslid bij IAB Nederland. Hij kent de digitale media en technologie wereld als geen ander en voelt zich comfortabel in zowel het commerciële, operationele, als technische aspect van de industrie.
Hoofdmediapartner

Computable

Mediapartners